Валерий Соколов (скрипка)

Валерий Соколов (скрипка)

 Київський камерний оркестр

Диригент – Наталія Пономарчук

Соліст – Валерій Соколов (скрипка)

Програма: Ф. Шрекер – Інтермецо, К.А. Хартманн – Concerto funebre для скрипки і струнних, П. Хаас – Етюд для струнних, А. Шенберг – Просвітлена ніч У ХХ столітті під впливом двох світових воєн і пов’язаних із ними змін у суспільній свідомості радикальні зміни відбулися й у музиці. Символічним напрямком, що відображав дух часу, виявився модернізм. Модерністи основою свого творчого методу поголосили свободу вираження, передусім свободу від канонів і стереотипів класичного мистецтва. Найрадикальніші зразки музичного модерну, здавалося б, заперечують усю попередню історію музики. Насправді вони "виростають" з неї, набуваючи нових форм.

Яскравим прикладом є творчість засновника нововіденської школи, австрійського композитора Арнольда Шенберга (1874 – 1951). В одному з найвідоміших його ранніх творів, секстеті "Просвітлена ніч", що частіше звучить в авторському перекладенні для струнного оркестру, немає й натяку на додекафонію, яка визначить почерк Шенберга трохи згодом. Натомість ми чуємо впливи Вагнера, Малера, Ріхарда Штрауса і Чайковського. Твір вирізняється романтичною одухотвореністю, водночас, у ньому є зачатки експресіонізму. Дуже цікавий композитор – Франц Шрекер (1878 – 1934). Після закінчення Віденської консерваторії він був одним із небагатьох композиторів свого покоління, кому вдалося уникнути впливів Ріхарда Вагнера. Зате його музика у чомусь нагадує стиль Брукнера, Регера. Співставлення рис пізнього романтизму та експресіонізму стане впізнаною ознакою стилю самого Шрекера. Павел Хаас (1899 – 1944), чеський композитор єврейського походження, намагався поєднати моравський фольклор і єврейську музичну традицію із досягненнями західноєвропейського експресіонізму. Був депортований в концентраційний табір Терезін. Загинув в Освенцімі у віці 45 років. Карл Амадеус Хартман (1905—1963) – німецький композитор, що народився і помер у Мюнхені. Був учнем Антона Веберна, але додекафонію від нього не перейняв. Свій Concerto funebre ("Траурний концерт") для скрипки і струнних написав під враженням гітлерівської окупації Чехословаччини. Тут є цитати із гуситського гімну, російської революційної пісні "Вы жертвою пали", а також алюзії на Стравінського. 

ГДЕ, КОГДА И ПОЧЕМ
Когда:
16 марта, 19:00
Адрес:
Владимирский спуск, 2
Телефон:
(044) 278-16-97, 278-62-91