Український літак Ан-225 "Мрія" було зруйновано через бойові дії у Гостомелі наприкінці лютого. Після звільнення міста від російських окупантів на аеродромі були переважно уламки, хоча деякі частини й уціліли. Командир екіпажу "Мрія" Дмитро Антонов розповів, чи можна відновити літак.
Саме Дмитро здійснив останній рейс цим літаком 5 лютого, прилетівши з Данії. Він зазначив, що після новин про знищення судна мало не міг у це повірити, пише "Голос Америки".
Зараз все найоперативніше у нашому Telegram-каналі. Підписуйтесь, щоб бути в курсі найважливішої інформації
Спочатку з'явилася супутникова фотографія, де виднівся хвіст літака, що виглядав з-під ангару. Тоді здавалося, що все на місці та з літаком усе гаразд. У середині березня опублікували кадри, за якими можна було зрозуміти, що руйнування справді серйозні. Проте Дмитро переконував себе, що поки не побачить це наживо, то не повірить.
Пілот приїхав на аеродром наступного дня після деоккупації Гостомелю. Свій візит він зняв на камеру - як підходить, вітається з літаком і жахається наслідками війни. За його словами, майже половину Ан-225 було знищено. Зокрема, не стало переднього фюзеляжу, де була кабіна пілотів. Крила також використати вже, скоріш за все, не вдасться.
Антонов та інші авіаексперти вважають, що відновити знищений літак неможливо. Проте проблему можна вирішити іншим шляхом - добудувати "сестру" Ан-225, яка давно стоїть в ангарі підприємства "Антонов". У цього судна готовий корпус, залізо. Його треба наповнити електронікою та іншими внутрішніми компонентами. Коштуватиме це від 800 мільйонів до 3 мільярдів доларів.
Інвестиції у нову "Мрію" навряд чи окупляться, однак її потрібно відновити, зазначив Дмитро.
- Звичайно, якщо намагатися оцінити тільки економічну доцільність, це буде дуже важко. Тому що під неї треба знайти такий проект, який навіть я не знаю, запуск ракет у космос. Але поки що прямо такого проекту, що відбувся, немає, заради якого вона відтворюватиметься. Я так думаю, що, мабуть, на початковому етапі таки "Мрія" поки що не створюватиметься як комерційний проект, а саме як символ і символ, мабуть, не лише України. А символ усього світу, саме - перемоги, - заявив він.
[read_more_vg id="1205373"]