Через різке падіння обсягу поставок літнього одягу з-за кордону в Україну, а також закриття низки фірмових магазинів, в Україні може виникнути серйозний дефіцит.
За даними керівника мультибрендового fashion-рітейлера ARGO, зараз компанія продає те, що завезли ще взимку – у січні-лютому. ARGO – досить велика компанія, у якої в країні відкрито 52 магазини. Імпорт у ARGO впав більш ніж у два рази, а багато літніх колекцій від Benetton, Mango та ін. взагалі не доїхали до магазинів - їх зазвичай завозили навесні, але зараз цьому завадила війна.
За даними консалтингової компанії Pro-Consulting, пише Forbes, імпорт взуття та одягу в Україну знизився майже на 60%. Ще одне свідчення кризи на ринку літнього одягу – від популярної у великих містах країни мережі Intertop. Ними було завезено лише 40–45% від обсягу замовлених колекцій.
Проблем, через які одяг не може потрапити до українських магазинів, кілька.
По-перше, банки перестали гарантувати оплату боргів рітейлерів. По-друге, багато міжнародних мережевих магазинів припинили роботу з початку війни і досі не повернулися на ринок. Це мережі Zara, Pull&Bear, Bershka, H&M.
Третя причина - через те, що одяг та взуття не вважається критичним імпортом, компанії для його придбання не мають змоги закуповувати валюту для оплати постачання. Якщо питання з валютою не вирішиться, то проблема із закупівлею нового одягу тільки наростатиме і дефіцит збільшиться.
Компанія ARGO намагається вирішити проблему з нестачею одягу на полицях імпортозаміщенням, пропонуючи покупцям одяг власної марки Equilibri, який виготовляють в Україні.
Продавці користуються тим, що великим попитом почали користуватися футболки з патріотичними написами та малюнками, та збільшують їх асортимент у магазинах.
На думку гендиректора Pro-Consulting Олександра Соколова, дефіцит імпортного одягу, що виник зараз, - це шанс для українських виробників збільшити свою частку на ринку.