Українці масово повідомляють, що в їхній особистий кабінет Helsi заходять невідомі та відвідують лікарів онлайн. Так, у них в кабінетах відображаються "фейкові" візити до лікарів та обстеження, яких насправді не було.
Про це розповіла киянка Наталка Макогон, пише ТСН.
Вона повідомила, що хтось записався і пройшов консультацію у її сімейного лікаря від її імені.
- Попросила в чоловіка перевірити свій кабінет. Виявилось, у нього крутіше — хтось проходить обстеження, бо стоять записи на флюорографію, аналіз крові, до травматолога і уролога. І мені ця історія не ок, — написала жінка.
Вона каже, що не очікувала, що таке може статися. Адже Helsi - це система, яка містить особисті медичні дані пацієнта та інформацію про його візити до лікаря.
В коментарях до публікації українці з різних регіонів пишуть, що теж стикались з подібною ситуацією.
Що кажуть в Helsi
В Helsi розповіли, що про такі випадки їм відомо. Але пояснили, що за внесення медичних даних відповідають саме лікарі та заклад, у якому вони працюють.
- Окрім них, більше ніхто не може внести медичні дані, прийоми тощо. "Полікуватися" замість когось неможливо просто так: на це потрібна "згода" лікаря, щоб він вніс цей прийом. А завдання Helsi — забезпечити технічну можливість для роботи лікаря і отримання медичних даних пацієнтами. Тобто Helsi є медичним провайдером, він не вносить дані в систему. Це роблять лікарі, - пояснив Євген Донець, СЕО медичної інформаційної системи Helsi.
За його словами, коли користувач системи знаходить у своєму кабінеті некоректні дані — це результат роботи прозорої системи, в якій пацієнт усе контролює.
- Говорити про небезпеку даних невірно. Бо дані пацієнтів не скомпрометовані, адже пацієнт бачить дані, які вніс лікар про нього, навіть якщо дані некоректні. Так і має бути - для того, щоб пацієнт міг контролювати ситуацію зі свого боку, - підкреслив Донець.
Якщо ви виявили некоретні дані треба звернутися до закладу охорони здоров'я або у підтримку Helsi.
Чи може це бути зловживання зі сторони лікарів
У Міністерстві охорони здоров'я пояснили, що у процесі роботи лікарів із системою дані про візити можуть з’явитися і помилково, а може бути і зловживанням зі сторони лікарів. За останнє передбачена відповідальність.
В коментарі ТСН у МОЗ зазанчили, що держава постійно моніторить та верифікує дані в Електронній системі хорони здоров'я (ЕСОЗ). НСЗУ аналізує кожен запис та завдяки різним алгоритмам моніторингу, зокрема автоматичному, виявляє невідповідності та порушення між діагнозами та процедурами. За статистикою, близько 10% цільових записів знімаються з оплати.