На АЗС у Києві та області почалися проблеми з паливом: на заправках знову з'являються черги, а бензин можна купити лише за талонами чи безготівкою в обмеженому обсязі.
Зараз все найоперативніше у нашому Telegram-каналі. Підписуйтесь, щоб бути в курсі найважливішої інформації
Дефіцит виник через удари російських окупантів по нафтобазах та заводах з виробництва палива в Україні, а також через порушену логістику.
Vgorode з'ясував, коли паливо знову з'явиться у вільному продажу.
Проблеми логістики
Директор консалтингової компанії "А-95" Сергій Куюн каже, що після початку повномасштабної війни в Україні трейдери не можуть купувати паливо до РФ та Білорусі. Крім того, через бої на півдні країни неможливо завозити сировину через морські порти.
Тимчасовим рішенням стали контракти з європейськими партнерами, але коли всі почали скуповувати паливо у сусідніх країнах, там також почався дефіцит. В результаті ціни значно зросли, пише "Сегодня".
Контракти на постачання палива з європейських портів також не змінили ситуацію через проблеми з доставкою вантажів. Справа в тому, що в Європі немає вільного рухомого складу, а привезти бензин бензовозами неможливо через те, що зараз більшість пропускних пунктів забиті автовозами з "євробляхами", які масово везуть до країни після скасування податків на ввезення. Через них решта машин стоять у черзі на кордоні кілька днів.
Заважає держрегулювання
Частково дефіцит був спровокований запровадженням держрегулювання цін на пальне. Дрібні трейдери могли б частково закрити проблему, але їм невигідно продавати паливо дешевше за ціни, які встановив Кабмін.
Справа в тому, що паливо в Європі вже реалізують із націнкою. Крім цього ціни дрібні трейдери повинні витратитися на логістику бензовозу. У нинішніх умовах це буде значно дорожче, ніж доставка кількох залізничних цистерн.
Якби Кабмін відмовився від держрегулювання цін, то паливо на АЗС подорожчало на 2-3 гривні за літр, проте ринок почав би оживати. За прогнозом Куюна, це рішення призвело б до зниження цін на автогаз, який продають значно дорожче через дефіцит бензину.
Прогноз експерта
Найближчим часом 92-й бензин не з’явиться на українських АЗС. У Європі його не продають, а єдиний в Україні кременчуцький НПЗ, де його робили, був пошкоджений під час ракетного обстрілу. Запаси цього виду палива закінчуються, і поповнити їх нема де.
Дефіцит палива на заправках наростатиме. Експерт попереджає про можливі обмеження на заправку 10-20 літрів за один раз. Не виключено, що багато мереж будуть продавати паливо тільки корпоративним клієнтам безготівково.
Однак частина мереж може проігнорувати обмеження Кабміну та підвищить ціни на бензин та автогаз. 23-24 квітня невеликі мережі АЗС вже виставили вищі ціни, а 27 квітня вартість палива підвищили і на заправках групи "Приват".
Киян просять сидіти вдома
А поки що дефіцит палива наростає киян просять не пересуватися містом без зайвої потреби, щоб не провокувати дефіцит палива.
"У нас на сьогодні інші пріоритети забезпечення паливом, ніж просто (забезпечення - авт.) городян, які їм приїхали, і їм потрібно кудись переміщуватися. Сьогодні немає проблем з використанням громадського транспорту", - прокоментував перший заступник голови Київської міської державної адміністрації Микола Поворозник.
Чиновник нагадав, що за нинішніх умов особливих потреб для поїздок містом у мирних жителів небагато.
[read_more_vg id="1204720"]