У мережі з'явилася інформація, що у Києві водії громадського транспорту звільняються, оскільки їхня зарплата значно знизилася на тлі повномасштабної війни.
Як повідомляє блогер Олег Васильєв, багато співробітників "Київпастрансу" скаржаться, що їхню зарплату урізали з 25 тисяч гривень до 8 тисяч гривень через скорочений графік роботи транспорту. При цьому в місто вже повернулася більшість жителів, тому такий трафік не здатний обслужити всіх пасажирів і людям доводиться віддавати перевагу приватним маршруткам.
Зараз все найоперативніше у нашому Telegram-каналі. Підписуйтесь, щоб бути в курсі найважливішої інформації
Що із зарплатами у "Київпастрансі"?
Васильєв пише, що, наприклад, у Дніпрі, де також є проблеми через війну, транспорт працює без скорочень і люди отримують зарплату вищу, ніж у столиці. А деяких співробітників Київпастрансу тримають на просте, виплачуючи 2/3 ставки, але не всі цим задоволені.
У водіїв, які змогли вийти на роботу, зарплата знизилася через зменшення кількості машин на маршрутах. Тобто раніше транспорт ходив частіше і в більшій кількості, в результаті водії отримували зарплату вище, ніж зараз. Розмір оплати праці також залежав від класу водія, тож отримували вони в середньому близько 17-20 тисяч гривень.
Щодо звільнень водіїв
Тепер зарплата впала майже вдвічі, через що кваліфіковані водії звільняються та йдуть працювати у приватні компанії перевізників або їдуть із міста. Оскільки городяни не хочуть довго чекати на зупинках, вони масово пересідають на маршрутки, проїзд яких коштує 15 гривень. Так, "Київпастранс" додатково втрачає гроші через те, що пасажири віддають перевагу приватним перевізникам.
Як стажують нових водіїв
До того ж, у Васильєва виникли питання до оновленого режиму стажування водіїв. Нові кадри тепер навчаються не 1,5 місяця, як це було раніше, а 3 місяці через зменшений щотижневий годинник. Відповідно, виплата і так невеликої зарплати за стажування також розтягується на три місяці.
Чому скоротили режим роботи транспорту?
Як зазначив блогер, посилаючись на зауваження експертів, за допомогою урізання обсягу роботи "Київпастранс" зменшує розмір дотацій з міського бюджету, тому, можливо, ініціатором "економії" є КМДА. Проте, зменшивши зарплату, кількість відпрацьованих годин та розтягнувши процес стажування, підприємство втрачає більше грошей через те, що їхній транспорт зараз легко замінюється маршрутками, які курсують частіше.
Можуть початися скорочення
Також з'явилася непідтверджена інформація, що з 1 липня скорочуватимуть співробітників, які зараз перебувають на просте і що у тролейбусному депо працює по одному слюсарю, механіку та електрику, хоча раніше там було п'ять груп таких фахівців. Це також може вплинути на стан транспорту, який випускають на маршрути.