Бої, які проходили під Києвом між ЗСУ і російською армією, що вторглася на територію України, завдали величезних збитків як самій інфраструктурі аеропорту, так і літакам, що знаходилися там. Після реконструкції на місці нинішнього аеропорту планується створення пасажирського терміналу, який становитиме конкуренцію "Борисполю" та "Жулянам".
У перші ж дні повномасштабного вторгнення Росії Україна втратила найбільший у світі літак "Мрія", який перебував у цей час, на жаль, якраз на території Гостомельського аеропорту. Саме зі втратою "Мрії" пов'язують звільнення керівника ДП "Антонов", який, як вважають деякі фахівці, не перегнав вчасно літак за кордон, хоча мав можливість це зробити.
Зараз все найоперативніше в нашому Telegram-каналі. Підписуйтесь, щоб бути в курсі найважливішої інформації
Як розповіли виданню "Форбс" виконувач обов'язків керівника державного підприємства "Антонов" Євген Гаврилов та виконувач обов'язків заступника гендиректора з операційної та адміністративної діяльності "Антонова" Віктор Авдєєв, "Мрія" - не єдина втрата. Також було повністю знищено літаки Ан-74, Ан-26, великі пошкодження зазнав літак Ан-22 "Антей", але його можна буде відновити.
Крім того, постраждали й інші літаки: Ан-132Д, Ан-28, Ан-148 та Ан-124-100М-150. Російські війська знищили величезні унікальні ангари, які створювалися спеціально для технічного обслуговування літаків "Руслан" та "Мрія". Також пошкодження зазнали лабораторії та інші будівлі.
Реконструкція аеродрому вимагатиме півмільярда доларів, приблизно така сама сума - збитки від руйнування літаків. Таким чином, загальні збитки для аеропорту Гостомеля - понад мільярд доларів.
Інфраструктура аеропорту була зруйнована настільки сильно, що під відновленням можна розуміти будівництво нового аеропорту, практично з нуля. У планах підприємства "Антонов" - будівництво нового вантажного терміналу, створення компанії Antonov Technic, яка займеться технічним обслуговуванням літаків "Ан", відновлення льотно-випробувальної бази "Антонова", відновлення будівництва літаків Ан-178, Ан-132, Ан-32П.
Також у планах компанії, що далеко йдуть, за наявності фінансування, - будівництво маленького пасажирського терміналу, який буде розрахований на використання, в першу чергу, жителями Ірпеня, Гостомеля, Бучі, які розташовані зовсім поруч з аеропортом.
При цьому ці плани - не на найближче майбутнє, кажуть у керівництві "Антонова". Реконструкція аеродрому розпочнеться лише після закінчення війни.