Друге життя для міських об'єктів: що варто взяти за приклад Києву у міст Європи та США

Фото із сайту hubs.com.ua

У Києві не прийнято давати друге життя старим міським об'єктам, а ця ідея цілком могла стати загальноприйнятою практикою в нашій європейській столиці. У Європі та США вона вже давно прижилася та успішно впроваджується в життя.

Vgorode пропонує подивитися на кілька прикладів, які Київ міг би взяти на замітку.


Ситуація в Європі та США

У Нью-Йорку на місці старої залізниці розташували красивий парк Хай-Лайн. Залізнична гілка була закрита ще 1980 року, а 1990-х її хотіли демонтувати разом з естакадою. Але вчасно ухвалили правильне рішення та трансформували шляхи у паркову алею. На це виділили 50 мільйонів доларів. Парк був відкритий у 2009 році, а за пару років алею продовжили. У майбутньому її планують продовжити ще: зараз довжина парку становить 1,6 кілометри. Він розташований на висоті 10 м над землею.

Не забудьте підписатися на канал Vgorode.ua в Telegram.

Парк Хай-Лайн. Фото із сайту bigpicture.ru

Парк Хай-Лайн. Фото із сайту daypic.ru

Парк Хай-Лайн. Фото із сайту fototelegraf.ru

Американці були не першими, хто вирішив перетворити залізницю на парк. Дебютували з цією витівкою французи. Паризький муніципалітет виділив на це гроші ще у 1980-х роках, коли ділянка залізниці закрилася через 90 років успішного курсування поїздів. Парк Promenade plantee відкрили за 13 років після початку будівництва. Його протяжність – 4,5 кілометра. Аркада під віадуком використовується як арт-простір для майстерень та магазинів речей, зроблених вручну: кераміки, скла, меблів, музичних інструментів.

Promenade plantee. Фото entrezlesbois, blogspot.com

Promenade plantee. Фото із сайту europeantrips.org

У Гамбурзі автобус переробили під студію звукозапису і пустили його неблагополучними районами міста, щоб кожен тінейджер міг записати перший хіт. Оскільки навчання у музичній школі у Німеччині може дозволити собі далеко не кожен, місцеві чиновники вирішили зробити мрію багатьох підлітків доступнішою. Вони організували пересувну студію звукозапису. Перша з них - Jamliner Bus - почала працювати у 2000 році, повідомляє village.ru.

Фото із сайту village.ru

Автобус повноцінно функціонує та постійно переїжджає з одного спального району до іншого: кабіна водія залишена без змін. Студія із синтезатором, ударною установкою, підсилювачами та пультом відокремлені від неї перегородкою. Далі розташований невеликий простір з комп'ютером для звукорежисера. А на задньому майданчику автобуса є ще кілька сидінь та стіл: тут учасники можуть обговорювати аранжування та писати тексти. Щоб потрапити туди, слід заздалегідь записатися. Відвідувати її можна щотижня протягом півроку. За один день у студії встигають побувати шість гуртів.

Деякі українські міста теж починають працювати у цьому напрямку. У Донецьку, наприклад, зі старого заводу зробили осередком культурних ініціатив.

Фото із сайту izolyatsia.org

Тут відбуваються всілякі виставки, ярмарки, фестивалі, зустрічі з письменниками. Обдерті стіни та загальна занедбаність при цьому створюють особливу андерграундну атмосферу.

Про інші ідеї читайте у спецтемі Vgorode.

Последние новости