Під поверхнею

Під поверхнею - фото

Під поверхнею - фото

Куратор Лера Літвінова
Лера Літвінова та Музейно-виставковий центр Музею історії міста Києва презентують мистецький проєкт «ПІД ПОВЕРХНЕЮ». Митці досліджують минуле, теперішнє та майбутнє України у своїх стосунках із Чорним та Азовським морями. Важливо розуміти, що море є невід’ємною частиною історії, культури, економіки, політики не лише кримців та жителів узбережжя Чорного та Азовського морів. Море є одним з ключових об'єктів для сталого розвитку та майбутнього всіх українців. «У Києві як у столиці здійснюється ухвалення ключових рішень та розробляються стратегії розвитку України. .

Безперечно, коли ми говоримо про Чорне море, важливо розуміти його економічну роль, проблему безпеки та необхідність деокупації Криму. Переміщення регіональних керівних центрів з окупованих територій до Києва, поява нових важливих організацій, таких як Кримська Платформа, внутрішня міграція громадян з окупованих територій до Києва – це все зараз створює нову історію столиці.» - каже Д. Попова директорка Музею історії міста Києва. На виставці представлені твори Лери Літвінової, Майкла Бегга, Леонори Янко.

Проект доповнюють поетичні твори Артура Дроня. Однойменна з назвою виставки робота Л. Літвінової «Під поверхнею», створена в рамках резиденції для митців EMBracing the Ocean, яка є активністю програми сталого розвитку ООН UN Decade of Ocean Science for Sustainable Development. Мисткиня куратор виставки Лера Літвінова каже: «Море раніше багатьом здавалося нейтральною темою, не позбавленою романтизму. Нині у суспільстві формується більш реалістичне ставлення до ролі Чорного та Азовського морів. Яким ми бачимо майбутнє та якими ми бачимо себе? Які зв'язки будуть розірвані і що ми побудуємо в нових реаліях? Які виклики перед нами стоять та як їх здолати?

Безперечно вже відбулись, відбуваються та відбудуться зміни у суспільстві але ще стільки змін має бути зроблено нами. Ми не можемо вплинути на минуле, однак відвойовуємо наш теперішній час та маємо побудувати краще майбутнє. Саме тому виставка має назву «Під поверхнею», адже скільки важливих питань зараз піднімаються на поверхню із згадуванням Чорного моря». Спеціально для цієї виставки унікальний шотландський композитор Майк Бегг склав музичні твори. Митець відомий своєю співпрацєю з науковцями та дослідниками.

Майкл перетворює потоки даних із супутників спостереження Землі, досліджень біомаси та біорізноманіття та інші дані, щоб сформувати унікальні звукові записи. Чорне море та Азовське є також частиною історії корінного народу Криму – Кримських татар. «Камені, мовчазні свідки всього. Створювала цю роботу згадуючи свій шлях до Криму, від дитячих мрій, ще в Узбекистані до загального прагнення кримськотатарського народу до щасливого життя на рідній землі. Морські скелі символ стійкості та самовладання, не дивлячись ні на що. Для мене морське каміння, скелі - це символ мовчазної сили, вміння стояти на своєму та взагалі триматися головного. Скелі залишаються неупередженими та безмовними свідками, але можливо колись і вони заговорять… » - розповідає про скульптуру «Кримське каміння» мисткиня Леонора Янко. Про митців:

Лера Літвінова — мисткиня та кураторка проєкту. Лера Литвинова народилася у м. Фергана (Узбекистан), куди родину її батька, кримського татарина за походженням, депортовано радянською владою. У 1989 році в результаті військового конфлікту в Фергані родина мисткині тікає від війни до Криму. Цикл робіт «Шлях додому», натхненний трагічною родинною історією, яка отримала своє продовження з початком військової агресії Росії та анексією Криму. У 2014 році Лера створює роботи, присвячені боротьбі за демократичні свободи, пізніше придбані Mauermuseum Haus am Checkpoint Charlie.

Майкл Бегг — визначний шотландський митець та композитор, асоційований митець Edinburgh’s The Queen’s Hall, музичний керівник Black Glass Ensemble, з яким він щойно завершив престижний дводенний шоукейс у рамках програми Made in Scotland на Единбурзькому міжнародному фестивалі Fringe. Майкл добре відомий своєю спільною роботою з кліматологами та розробниками моделей даних, а його композиції, які часто включають інноваційну комп’ютерну обробку живих даних про навколишнє середовище, відтворюють багаті, нестабільні та урочисті текстури планети, яка переживає кризу.

Леонора Янко — мисткиня, авторка серії скульптур BuDali та UFO, кураторка численних мистецьких проєктів у Нью-Йорку, Берліні, Брюсселі, Брюгге, Люксембурзі у співпраці із музеями, посольствами та культурними представництвами різних країн. Її роботи знаходяться в колекціях Кмитівського музею образотворчого мистецтва ім. Й.Д. Буханчука та Музею-майстерні ім.Кавалерідзе, Mauermuseum Haus am Checkpoint Charlie.

Артур Дронь — львівський поет, переможець і призер літературних конкурсів, зокрема «Alter Ego» (2019), «Нова доба» (2020, 3 відзнаки «Вибір журі»), «Наважитись бути» (2021), співавтор альманаху нової української поезії «Молоді голоси» (2021). Наразі перебуває у лавах ЗСУ. Для контактів ЗМІ: Художник, куратор: Лера Літв

Приєднуйтесь до соцмереж Vgorode.ua:
👉 Telegram-канал «Диван зачекає» - це найкращий гід по Києву
👉 Facebook
👉 Viber
👉 Instagram

Це чат - пиши та читай 👇
Ого! ти доскролив до нашого чатбота 😏
Тепер у тебе є можливість налаштувати його під себе і дізнаватися важливий контент першим, щоб розповідати друзям
Тільки пошта, тільки хардкор 🤘
Ми в соцмережах