В "АТБ" вже знайшли альтернативу забороненим поліетиленовим пакетам. Фото: прес-служба "АТБ"
Після розвиненими країнами Європейського Союзу Україна почала активно обмежувати використання шкідливих видів пластику. Нагадаємо, що ця екологічна ініціатива є одним із основних трендів нового століття. За даними дослідників, у середньому кожен українець за рік використовує 500 поліетиленових пакетів, тоді як у ЄС цей показник менший за сотню. Причина в тому, що в розвинених країнах уже багато років заборонено безкоштовне розповсюдження таких пакетів. Найчастіше їх замінили більш екологічні упаковки чи багаторазові сумочки.
Перші серйозні кроки на шляху відмови від такого пластику цього року зроблено і в нашій країні. З грудня минулого року в Україні в магазинах та кафе почали діяти обмеження щодо використання поліетиленових пакетів. З 1 лютого 2022 року Кабміном було встановлено мінімальні роздрібні ціни на такі пакети в супермаркетах. З 10 березня поточного року буде заборонено продаж у магазинах надтонких (товщиною менше 15 мкм), тонких (від 15 до 50 мкм) та деяких інших пластикових кульок. У обороті поки що залишаться лише щільніші пакети, які можна купити в прикасових зонах.
Варто зазначити, що у більшості українських супермаркетів клієнтам вже запропонували гідну альтернативу шкідливому пластику.
У дискаунтерах "АТБ" (наразі у 24 областях України функціонують 1319 маркетів цієї мережі) поліетиленові "майки" вже замінили біорозкладними сертифікованими компанією TUV Austria пакетиками з кукурудзяного крохмалю. Їх розмір – 24 х 24 см. Ціна такої тари становить 1,6 грн.
Також у продаж надійшли багаторазові екосумочки (25 х 42 см), виготовлені із спанбонду – нетканого полімерного матеріалу. Представлені вони поки що у двох кольорах - бежевому та темно-зеленому. Вартість такої зручної сумки лише 3,7 грн.
Крім того, у прикасових зонах є багаторазові (червоні та сині) сумочки-трансформери, які легко складаються і легко помістяться як у бардачок автомобіля, так і в кишеню.
Як нам вдалося з'ясувати в АТБ, випуск паперових пакетів найближчим часом не планують. Можливо, в цьому поки що просто немає необхідності.
Виконуючи вимоги нового закону, з 10 березня у дискаунтерах "АТБ" припинять продаж тонких поліетиленових пакетів (так званих майок). Це стосується і аналогічних кульок без ручок. Ця заборона не поширюється на біорозкладні пластикові пакети, а також на первинну упаковку для м'яса, риби, льоду, сипких продуктів.
Найбільша за багатьма показниками (товарообігу, кількості магазинів, кількості співробітників, географії присутності, обсягам сплачених податків та зборів та ін.) роздрібна мережа країни "АТБ-Маркет" практикує послідовний підхід до вирішення екологічних питань.
З початку 2019 року компанія "АТБ" повністю перейшла на реалізацію спеціальних "зелених пакетів" - із запатентованою добавкою d2w™ у своєму складі. Цей компонент сприяє тому, що пластик через невеликий проміжок часу розпадається. Все відбувається під впливом природних факторів: сонця, води, температури.
Через рік у магазинах лідера галузі рітейлу стартував ще один сміливий екопроект - з'явилися зручні та місткі картонні ящики. Ця багаторазова тара стала дуже популярною серед тих, хто приїжджає по покупки в "АТБ" на особистому авто. У таку коробочку легко можна запакувати до 25 кг. Крім того, ці коробки можна повністю утилізувати або переробити.
Торік до супермаркетів торгової мережі "АТБ" надійшли у продаж пакети з кукурудзяного крохмалю та особливого біорозкладного полімеру - тара без проблем витримує навантаження до семи кілограмів.
Матеріал, з якого виробляються крохмальні пакети "ПОЧАТОК", має велику здатність до біорозкладання.
У компостній ямі він повністю розпадеться протягом одного року, не завдаючи при цьому жодної шкоди природі.
Виробляє ці чудо-пакетики спеціально для АТБ в'єтнамська компанія Haplast, яка раніше успішно пройшла процедуру сертифікації в TUV Austria. Для отримання такого документа було проведено обов'язкове тестування екологічності сировини та виробів у незалежних європейських лабораторіях.